Indycar kører ny cancept racer på banen 0

På dette tidspunkt, kan Bernard ikke engang vise den endelige version af biler, der vil være på banen i starten af næste sæson. Først har han beslutte, om de aerodynamiske kits bebudede sidste sommer, vil blive brugt. Team ejere bundet sammen i et forsøg på at udskyde indførelsen af ​​konkurrence til 2013. Bernard har ikke besluttet, delvis på grund fan reaktion overvældende hælder mod at have flere sæt næste sæson.

Ejerne frygter et konkurrencedygtigt ubalance ikke vil blive set før Indianapolis 500, det første arrangement, hvor kits skal anvendes. Den anden bekymring er de ekstra omkostninger – $ 75.000 per kit – i et år, hvor holdene skal købe biler og alle nye reservedele.

Bernard og projektleder Tony Cotman var hurtige til at bemærke, at stykkerne vises på tirsdag var ikke andet end koncepter. Vejen-kursus version var ikke engang afsluttet før timer før afsløringen.

De to mockups vil blive udstillet på Speedway gennem 500 den 29. maj. Nøglen til programmet, udtænkt af Bernard ikoniske udvalg, er den universelle karret bliver bygget af Dallara og evne af flere motorfabrikanter til at deltage. For 2012, har Chevrolet og Lotus tilmeldt til at udfordre Honda.

Den første test er planlagt til begyndelsen af ​​august, med hold fik deres biler i december.

“Vores nuværende bil er der en vej-kursus suspension og fuldstændig separat oval suspension – stolper, wishbones, bremser, alting, ” sagde Sam Garrett, Dallara’s USA-baserede kvalitetskontrol manager. “På den nye bil, er pakken den samme.